Infrastruktura

Trochę szczegółów technicznych

W Progreso wiemy jak istotne jest zaplecze technologiczne. Stanowi obok sprawnej obsługi klienta fundament dobrej firmy hostingowej.

Klient kupując serwer wirtualny powierza nam swoje dane de facto nie mając styczności z infrastrukturą, która pozwala przez 24 godziny na dobę funkcjonować internetowej części jego interesów. Korzysta jedynie z efektów pracy łącz, serwerów i infrastruktury sieciowej. Wypadkowa stabilności, szybkości i mocy tych elementów stanowi o jakości świadczonych przez nas usług.

Centrum danych

Progreso wykorzystuje datacenter (DC) jednego z topowych polskich operatorow, firmy ATMAN. Centrum to znajduje się w najnowocześniejszym budynku biurowym klasy A w Katowicach, Altusie. Serwery zlokalizowane są na poziomie -3, 12 metrów pod powierzchnią terenu. Na terenie DC obowiązuje system zarządzania zgodny z normą PN-EN ISO 9001:2001 oraz system zarządzania bezpieczeństwem informacji zgodny z normą ISO/IEC 27001:2005.

Kluczowe cechy DC:

  • monitoring w systemie 24×7×365 z wykorzystaniem telewizji przemysłowej (otoczenie budynku i jego wnętrze)
  • całodobowa ochrona obiektu przez umundurowanych strażników i system antywłamaniowy
  • podział obiektu na strefy bezpieczeństwa, w których ruch nadzorowany jest przez elektroniczny system kontroli dostępu, powiązany z unikatowym systemem elektronicznej ewidencji kluczy
  • wdrożone i utrzymywane procedury bezpieczeństwa, obejmujące autoryzację, autentykację i kontrolę dostępu pracowników i klientów, zasady wstępu do DC ATMAN i prowadzenia prac przez służby serwisowe, zasady reagowania na incydenty oraz odtwarzania usług po awarii
  • zwielokrotnione łącza transmisji danych, redundancja urządzeń sieciowych w szkielecie sieci teleinformatycznej, zdublowane krytyczne elementy sieciowe urządzeń aktywnych oraz nadmiarowe włókna w łączach światłowodowych, gwarantujące prawidłową transmisję nawet w przypadku poważnej awarii którejkolwiek części infrastruktury sieciowej
  • system bezprzerwowego zasilania obiektu z sieci energetycznej, z dwóch niezależnych źródeł
  • system awaryjnego podtrzymywania napięcia (zasilacze awaryjne UPS, agregat prądotwórczy)
  • zautomatyzowany system klimatyzacji i wentylacji, gwarantujący urządzeniom bezpieczne i optymalne środowisko pracy
  • przeciwpożarowy system gaszenia gazowego
  • zapasowe centrum zarządzania siecią

Hardware

Wysoka jakość sprzętu przekłada się na ciągłość procesów biznesowych naszych klientów. Dlatego zdecydowaliśmy się na markowe serwery IBM serii x3650 wyposażone każdy aż w osiem fizycznych rdzeni CPU, sześć szybkich dysków twardych SAS 15k rpm (spiętych w RAID10) oraz do 16GB pamięci operacyjnej z korekcją błędów (ECC). Obecnie serwery klientów obsługuje blisko 50 takich maszyn. Różnego rodzaju usługi dodane, serwery pocztowe, serwery DNS, aplikacje do obsługi serwerów (np. Extranet) obsługuje dodatkowo ok. 40 serwerów Compaq Proliant (dwuprocesorowe, z dyskami SCSI i pamięcią ECC). Serwery spięte są siecią lokalną 1Gbit za pomocą przełączników (ang. switch) Cisco Catalyst. Wykonujemy regularnie kopie bezpieczeństwa, które przechowywane są w dwóch odrębnych lokalizacjach. System backupu opiera się o macierz IBM o pojemności 12TB. Do najświeższej kopii masz dostęp z poziomu Extranetu.

Łącza

Korzystamy z bezpośrednich styków z największymi sieciami w Polsce. Liczba styków z operatorami stale się powiększa, obecnie wynosi ok. 140 do sieci międzynarodowych i ponad 200 do sieci krajowych (m.in. TPnet). Skrócona lista poniżej.

Połączenia międzynarodowe:

  • AMS-IX
  • DE-CIX
  • Deutsche Telekom (T-Systems)
  • Interoute
  • Level(3)
  • Linx
  • Tata

Połączenia międzyoperatorskie:

  • AC-X
  • AMS-IX
  • DE-CIX
  • GIX
  • Linx
  • PLIX
  • WIX
© 1999-2017 Progreso
Dołącz do nas na
facebook