Program pocztowy wyświetla alert o złym certyfikacie - dlaczego?

Każdy serwer wykupiony w Progreso ma przypisaną darmową domenę w postaci: nazwa.civ.pl (nazywamy ją dalej adresem startowym) i ma domyślnie na serwerze pocztowym zainstalowany certyfikat SSL wystawiony na zgodną z tą domeną nazwę: *.civ.pl.

Konfigurując swój program pocztowy (obojętnie czy na komputerze stacjonarnym, czy smartfonie) - jako nazwę serwera poczty przychodzącej (POP3/IMAP) oraz nazwę serwera poczty wychodzącej (SMTP) - powinieneś podać właśnie adres startowy, czyli domenę w postaci: nazwa.civ.pl (gdzie nazwę oczywiście zamieniasz na tę właściwą, którą otrzymałeś przy rejestracji serwera).

Jeżeli użyjesz w tym miejscu nazwy swojej domeny (np. domena.pl) - program pocztowy przy połączeniu wyświetli alert / monit o niezgodności nazwy serwera (którą podałeś w konfiguracji programu) z nazwą z certyfikatu, którym przedstawił się serwer pocztowy (domyślnie: *.civ.pl). Zwykle programy pocztowe umożliwiają akceptację takiego wyjątku (dla sesji lub na zawsze dla tego konkretnego certyfikatu) i połączenie może dojść do skutku ale sytuacja będzie się powtarzać często (przy każdym odświeżeniu certyfikatu po stronie serwera, czyli co niecałe 3 miesiące) i może być irytująca dla użytkownika. Niektóre programy pocztowe uniemożliwiają dokonanie połączenia w takiej sytuacji i jedyną możliwością naprawy jest zmiana w konfiguracji programu pocztowego nazw serwerów na właściwe (czyli na adres startowy).

Jeżeli mimo wszystko chciałbyś móc używać własnej nazwy domeny do konfiguracji programu pocztowego - taką funkcjonalność posiadają nasze serwery hybrydowe. Ponieważ każdy serwer hybrydowy działa niezależnie (nie jest współdzielony z innymi użytkownikami) - można w jego Extranecie dodać własny certyfikat SSL na serwer poczty (lub wygenerować nowy dla swojej domeny całkowicie za darmo!) i używać go w konfiguracji swojego programu pocztowego.

Czy ta odpowiedź była przydatna?

Najczęściej czytane

Nie jesteś przekonany?