Program pocztowy wyświetla alert o złym certyfikacie - dlaczego?

Każdy serwer wykupiony w Progreso ma przypisaną darmową domenę w postaci: nazwa.civ.pl (nazywamy ją dalej adresem startowym) i ma domyślnie na serwerze pocztowym zainstalowany certyfikat SSL wystawiony na zgodną z tą domeną nazwę: *.civ.pl. Konfigurując swój program pocztowy (obojętnie czy na komputerze stacjonarnym, czy smartfonie) - jako nazwę serwera poczty przychodzącej (POP3/IMAP) oraz nazwę serwera poczty wychodzącej (SMTP) - powinieneś podać właśnie adres startowy, czyli domenę w postaci: nazwa.civ.pl (gdzie nazwę oczywiście zamieniasz na tę właściwą, którą otrzymałeś przy rejestracji serwera). Jeżeli użyjesz w tym miejscu nazwy swojej domeny (np. domena.pl) - program pocztowy przy połączeniu wyświetli alert / monit o niezgodności nazwy serwera (którą podałeś w konfiguracji programu) z nazwą z certyfikatu, którym przedstawił się serwer pocztowy (domyślnie: *.civ.pl). Zwykle programy pocztowe umożliwiają akceptację takiego wyjątku (dla sesji lub na zawsze dla tego konkretnego certyfikatu) i połączenie może dojść do skutku ale sytuacja będzie się powtarzać często (przy każdym odświeżeniu certyfikatu po stronie serwera, czyli co niecałe 3 miesiące) i może być irytująca dla użytkownika. Niektóre programy pocztowe uniemożliwiają dokonanie połączenia w takiej sytuacji i jedyną możliwością naprawy jest zmiana w konfiguracji programu pocztowego nazw serwerów na właściwe (czyli na adres startowy). Jeżeli mimo wszystko chciałbyś móc używać własnej nazwy domeny do konfiguracji programu pocztowego - taką funkcjonalność posiadają nasze serwery hybrydowe. Ponieważ każdy serwer hybrydowy działa niezależnie (nie jest współdzielony z innymi użytkownikami) - można w jego Extranecie dodać własny certyfikat SSL na serwer poczty (lub wygenerować nowy dla swojej domeny całkowicie za darmo!) i używać go w konfiguracji swojego programu pocztowego.

Inne w tym dziale:

Konfiguracja Outlook Express (POP3 bez szyfrowania SSL)

Serwery i programy pocztowe - Dane konfiguracyjne

Konfiguracja Outlook Express (POP3 z szyfrowaniem SSL)

Konfiguracja Outlook Express (IMAP bez szyfrowania SSL)

Konfiguracja Outlook Express (IMAP z szyfrowaniem SSL)

© 1999-2017 Progreso
Dołącz do nas na
facebook